Akdeniz Üniversitesi

ATÖLYELER

Çalıştayın 5 ana konusunda yapılacak atölyeler, istekli öğretim üyelerinin ve öğretim görevlilerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir. Atölyelere katılacak öğretim üyesi/görevlisi sayısında bir sınırlama yoktur. Her atölyenin bir koordinatörü olacak, ilk toplantılar internet ortamında e-posta kanalıyla ya da çeşitli yazılımların sağladığı web konferans olanakları (örn; Adobe Connect) kullanılarak yapılacak, ayrıca mümkünse tüm atölye üyeleri yüz yüze bir toplantıyı 2014 yılı Ocak ayı içinde yarıyıl tatilinde gerçekleştirecektir. Atölye çalışmaları kapsamında, ilgili atölyenin konusu ile ilgili ana başlıklar belirlenecek, bu başlıklar konusunda tartışmalar yapılacak ve varılan sonuçlar, atölyede yer alan bir ya da birden fazla öğretim üyesi/görevlisi tarafından Çalıştay’da sunulacaktır. 1. Peyzaj Mimarlığı Eğitim-Öğretim Çalıştayı atölyeleri ve üyeleri aşağıda verilmiştir.

ÖĞRENCİ FORUMLARI

Öğrenci forumları Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeyinde yapılacaktır. Forumlar, her bölümün kendi içinde ya da aynı ilde ya da yakın illerde öğrenim gören öğrencilerin bir araya gelmesiyle yapılacaktır. Forumlara katılmak isteyen öğrenciler 15 OcaK - 15 Şubat 2014 tarihleri arasında belirlenecek, forumlara sadece ilgili düzeydeki öğrenciler katılacak, her forumun bir moderatörü ve bir raportörü olacak, forumlarda tartışılan ve görüş birliğine varılan konular rapor haline getirilerek, forum temsilcileri tarafından Çalıştay'da sunulacaktır. FORUM AFİŞİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ....

MEZUN ANKETLERİ

Mezunların meslek yaşamlarında eksikliğini duydukları bilgiler temelinde eğitim-öğretimle ilgili görüşlerini almak üzere anket yapılacaktır. Anketler Peyzaj Mimarları Odası ile işbirliği halinde hazırlanacak ve dağıtılacak, alınan görüşler Çalıştay’da sunulacaktır. Anket çalışmasının hedef kitlesi özel sektörde ve kamu sektöründe (üniversite hariç) çalışan Peyzaj Mimarlarıdır.  ANKETE KATILMAK İÇİN TIKLAYINIZ....

 ATÖLYELER VE ÜYELERİ

Peyzaj Tasarım Atölyesi çalışmaları kapsamında da Anket çalışmaları yapılmaktadır. 
MEZUN ANKETİNE KATILMAK İÇİN TIKLAYINIZ...
ÖĞRENCİ ANKETİNE KATILMAK İÇİN TIKLAYINIZ...


LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİMİ ATÖLYESİ

 PEYZAJ TASARIMI

Prof. Dr.

Oğuz YILMAZ

Ankara Üniversitesi - Koordinatör

Prof. Dr.

Halim PERÇİN

Ankara Üniversitesi

Doç.Dr.

Çiğdem KILIÇASLAN

Adnan Menderes Üniversitesi

Doç.Dr.

Barış KARA

Adnan Menderes Üniversitesi

Doç.Dr.

Bülent YILMAZ

İnönü Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Tahsin YILMAZ

Akdeniz Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Ahmet BENLİAY

Akdeniz Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Nilüfer KART AKTAŞ

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Filiz ÇELİK           

Selçuk Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

G. Pınar KÖYLÜ

Düzce Üniversitesi

Dr.

Gaye ÇULCUOĞLU

Bilkent Üniversitesi

PEYZAJ PLANLAMA

Prof.Dr.

Nilgül KARADENİZ

Ankara Üniversitesi - Koordinatör

Prof.Dr.

Şükran ŞAHİN

Ankara Üniversitesi

Prof.Dr.

Sibel MANSUROĞLU

Akdeniz Üniversitesi

Doç.Dr.

Sebahat AÇIKSÖZ

Bartın Üniversitesi

Doç.Dr.

E. Figen İLKE

Ankara Üniversitesi

Doç.Dr.

Osman UZUN

Düzce Üniversitesi

Doç.Dr.

Murat ÖZYAVUZ

Namık Kemal Üniversitesi

Doç.Dr.

Tülay CENGİZ

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

B. Cemil BİLGİLİ

Çankırı Karatekin Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

İpek Müge ÖZGÜÇ ERDÖNMEZ

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Emel BAYLAN

Yüzüncü Yıl Üniversitesi

PEYZAJ BİTKİLERİ

Prof. Dr.

M. Emin BARIŞ

Ankara Üniversitesi - Koordinatör

Prof.Dr.

Mükerrem ARSLAN

Ankara Üniversitesi

Doç.Dr.

Aysel USLU

Ankara Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Songül SEVER MUTLU

Akdeniz Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Neslihan DEMİRCAN

Atatürk Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Aysel GÜRKAN

Mustafa Kemal Üniversitesi

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM ATÖLYESİ

Prof.Dr.

Süha BERBEROĞLU

Çukurova Üniversitesi - Koordinatör

Prof.Dr.

Öner DEMİREL

Karadeniz Teknik Üniversitesi

Prof.Dr.

Şerif HEPCAN

Ege Üniversitesi

Doç.Dr.

Meryem ATİK

Akdeniz Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Pınar KÖYLÜ

Düzce Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr

Aysel ULUS

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

 M. Akif IRMAK

Atatürk Üniversitesi

YAŞAMBOYU ÖĞRENİM ATÖLYESİ

Prof.Dr.

Zerrin SÖĞÜT

Çukurova Üniversitesi - Koordinatör

Doç.Dr.

Sebahat AÇIKSÖZ

Bartın Üniversitesi

Doç.Dr.

Rüya YILMAZ

Namık Kemal Üniversitesi

Doç.Dr.

Zöhre POLAT

Adnan Menderes Üniversitesi

Doç.Dr.

Serkan ÖZER

Atatürk Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Zuhal DİLAVER

Ankara Üniversitesi

STAJ ATÖLYESİ

Prof.Dr.

Tanay BİRİŞÇİ

Ege Üniversitesi - Koordinatör

Doç.Dr.

Reyhan ERDOĞAN

Akdeniz Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Sevgi GÖRMÜŞ

Bartın Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Aybike Ayfer KARADAĞ

Düzce Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Demet DEMİROĞLU

Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Işık SEZEN

Atatürk Üniversitesi

Dr.

Oktan NALBANTOĞLU

Bilkent Üniversitesi

AKREDİTASYON ATÖLYESİ

Doç.Dr.

Hayriye EŞBAH TUNÇAY

İstanbul Teknik Üniversitesi - Koordinatör

Yrd.Doç.Dr.

Mustafa ARTAR

Bartın Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

B. Cemil BİLGİLİ

Çankırı Karatekin Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

A.Yeşim ÇAĞLAYAN KAPTANOĞLU

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Alev BEKDEMİR

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Doğanay YAYIM

İstanbul Üniversitesi

Yrd.Doç.Dr.

Nalan DEMİRCİOĞLU YILDIZ

Atatürk Üniversitesi

ATÖLYELER İÇİN BİLGİ NOTU

LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİMİ ATÖLYESİ

1. Peyzaj Tasarımı

Peyzaj Mimarlığı Bölümleri'nin peyzaj tasarımına yönelik derslerinin ve bu dersleri destekleyen derslerin analizi yapılmalıdır. Öğrencilere tasarım ve peyzaj tasarımı nosyonunun nasıl kazandırılabileceği konusu tartışılmalıdır. Türkiye ve yurtdışından iyi uygulama örnekleri verilebilir. Mevcut durumda tasarım nosyonunu kazandırmadaki sorunlar irdelenmeli ve çözüm önerileri geliştirilmelidir.

2. Peyzaj Planlama

Peyzaj Mimarlığı Bölümleri'nin peyzaj planlamaya yönelik derslerinin ve bu dersleri destekleyen derslerin analizi yapılmalıdır. Öğrencilere planlama ve peyzaj planlama nosyonunun nasıl kazandırılabileceği konusu tartışılmalıdır. Türkiye ve yurtdışından iyi uygulama örnekleri verilebilir. Mevcut durumda planlama nosyonunu kazandırmadaki sorunlar irdelenmeli ve çözüm önerileri geliştirilmelidir.

3. Peyzaj Bitkileri

Peyzaj Mimarlığı Bölümleri'nin peyzaj bitkilerine yönelik derslerinin ve bu dersleri destekleyen derslerin analizi yapılmalıdır. Öğrencilere peyzaj bitkileri nosyonunun nasıl kazandırılabileceği konusu tartışılmalıdır. Türkiye ve yurtdışından iyi uygulama örnekleri verilebilir. Mevcut durumda peyzaj bitkileri nosyonunu kazandırmadaki sorunlar irdelenmeli ve çözüm önerileri geliştirilmelidir.

 STAJ ATÖLYESİ

Lisans eğitim-öğretiminde yıl içi ve yaz stajlarının gerekliliği ve önemi tartışılacaktır. Yaptırılacak staj çalışmasının içeriğinin (konu, süre, işletme seçimi vb.) ne olması gerektiği konusu açıklığa kavuşturulacaktır. Yakın meslek disiplinlerindeki staj uygulamaları incelenebilir. Türkiye'deki Peyzaj Mimarlığı Bölümleri'nde yaptırılan stajların bir analizi yapılacaktır. Türkiye ve yurtdışından iyi uygulama örnekleri verilebilir.

 LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM ATÖLYESİ

Peyzaj Mimarlığı lisansüstü eğitim-öğretimi konusu yüksek lisans ve doktora için ayrı ayrı ele alınacaktır. Yüksek lisans düzeyinde tezli ya da tezsiz yüksek lisansın gerekliliği, avantaj ve dezavantajları irdelenecektir. Yüksek lisans ve doktora eğitim-öğretiminin müfredatı konusunda öneriler geliştirilecektir. Olası zorunlu ve seçmeli ders önerileri yapılacaktır. Yurtdışından örnekler verilebilir. Türkiye'deki mevcut yüksek lisans ve doktora programlarının içeriği analiz edilecektir.  Diğer disiplinler mezun olanlara verilecek yüksek lisans ve doktora eğitimi-öğretimi için öneriler geliştirilecektir (bilimsel hazırlık vb).

 YAŞAM BOYU ÖĞRENİM ATÖLYESİ

Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenim konusu açıklığa kavuşturulacaktır. Bu kapsamda bölümlerin kendileri tarafından veya Peyzaj Mimarları Odası ve diğer sivil toplum kuruluşları ile birlikte ne tür kurslar, seminerler, sosyal sorumluluk projeleri yapılabileceği tartışılacaktır. Bu tip projelerin hedef kitlesinin kimler olabileceği konusunda öneriler geliştirilecektir.

AKREDİTASYON ATÖLYESİ

Peyzaj Mimarlığı eğitim-öğretim programlarının akredite olabilmesi için gereken koşulların neler olduğu araştırılacaktır. Hangi kuruluşlar tarafından akreditasyon verildiği belirlenecektir. Akreditasyon sürecine ilişkin bilgiler verilecektir. Akreditasyonla ilgili yurt içi ve yurt dışı örnekler irdelenecektir. Peyzaj Mimarlığı programları için olası bir ulusal akreditasyon kurulu konusunda öneriler geliştirilecektir.

Yapılacak atölye çalışmalarının sonuçları bir veya birden fazla bildiri ve sunum haline getirilerek 1. Peyzaj Mimarlığı Eğitim-Öğretim Çalıştayı'nda sunulacak ve tartışmaya açılacaktır.