Akdeniz Üniversitesi

Animasyonu görebilmeniz için flash player kurulu olmalıdır.

TASARIM GRUBU MEZUN ANKETİ

Yaşınız *
Cinsiyetiniz *

Lisans mezuniyet yılınız *
Lisansta mezun olduğunuz üniversite *
Mezuniyet Düzeyiniz *


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Çalıştığınız Sektör *




Pozisyonunuz *
Yaptığınız İş *






───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
AŞAĞIDAKİ YARGILARA İLİŞKİN FİKRİNİZİ BELİRTİNİZ
1. Bölümünüzde tasarım derslerine giren öğretim üyesi sayısı yeterlidir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Bölümünüzde tasarım derslerine giren öğretim üyelerinin mesleki bilgi ve deneyimleri yeterlidir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Bölümünüzde tasarım derslerine giren öğretim üyeleri dersin öğrencilerine yeterli zaman ayırabilmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Tasarım derslerine giren öğretim üyeleri konusundaki güncel teknikleri ve yeni gelişmeleri takip etmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Tasarım derslerine giren öğretim üyeleri tasarım derslerinde farklı/yeni yöntem ve teknikleri kullanmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Öğretim üyelerinin eğitimde kullandıkları yöntemler tasarım eğitimi için uygundur *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Tasarım dersleri öğretim üyeleri tarafından ders için belirlenmiş amaca uygun olarak verilmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Öğretim üyeleri ders öncesinde gereken hazırlıkları yapmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Öğretim üyeleri tarafından dersin işleniş biçimi anlamayı kolaylaştırmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Tasarım derslerinde öğretim üyeleri tarafından anlaşılır bir dil kullanılmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Tasarım derslerinde öğretim üyeleri gerekli öğretim araçlarını kullanmaktadır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Öğretim üyeleri tasarım derslerini ilgi ve zevkle izlenir hale getirmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Öğretim üyeleri tasarım derslerinde sınıf içi etkileşimi sağlamaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Tasarım derslerine giren öğretim üyeleri öğrencilerin tasarım yeteneğini geliştirmeye uygun stüdyo ortamı sağlar. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Tasarım derslerinde öğretim üyeleri öğrencileri özgürce düşünmeye ve kendilerini ifade etmeye yönlendirmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Öğretim üyelerinin not verme sistemi tasarımı değerlendirmeye yöneliktir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Ders saatleri öğretim açısından etkili bir şekilde kullanılmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Ders dışında öğretim üyelerine rahatlıkla ulaşılabilmektedir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Tasarım derslerine giren öğretim üyelerinin yabancı dil bilgisi tasarım eğitiminde önemlidir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Tasarım dersi öğretim üyelerinin yurt içinde başka bir üniversitede eğitim verme amacıyla bulunması yararlıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21.Tasarım derslerine giren öğretim üyelerinin yurt dışında bir üniversitede eğitim verme amacıyla bulunması yararlıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Öğretim üyeleri tarafından öğrencilerle olumlu bir iletişim kurulmakta ve sürdürülmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Tasarım dersine giren öğretim üyelerinin eğitim dışındaki proje
çalışmalarına katılmaları, kişisel gelişimleri ve tasarım dersine katkıları açısından yararlıdır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Tasarım dersine giren öğretim üyelerinin döner sermaye veya Ar-Ge proje
çalışmaları yapmaları bilgi ve deneyimlerini artırmakta ve tasarım derslerinin kalitesini artırmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Tasarım dersine giren öğretim üyelerinin ulusal ve uluslararası ölçekte
düzenlenen yarışmalara katılmaları bilgi ve deneyimlerini artırmakta ve tasarım derslerinin kalitesini artırmaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Tasarım alanında ders veren öğretim üyelerinin danışmanlık yapmaları
bilgi ve deneyimlerini artırmakta ve tasarım derslerinin kalitesini artırmaktadır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Bölümünüzde tasarım derslerinde görevlendirilen araştırma görevlisi sayısı yeterlidir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28. Bölümünüzde tasarım derslerinde görevlendirilen araştırma görevlilerinin bilgi ve deneyimleri yeterlidir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
29. Bölümünüzde tasarım dersinde görevli olan araştırma görevlileri dersin öğrencilerine yeterli zaman ayırabilmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30. Tasarım derslerine derslerinde görevlendirilen araştırma görevlileri
konusundaki güncel teknikleri ve yeni gelişmeleri takip etmektedir *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31. Araştırma görevlilerinin farklı tasarım derslerinde görevlendirilmesi
hem kendisi hem de tasarım eğitimi için katkı sağlamaktadır *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
BÖLÜMDEKİ OLANAKLARIN TASARIM EĞİTİMİNE UYGUNLUĞU
32. Tasarım derslerinin gerçekleştiği derslikler, çizim salonu ve stüdyolar sayı olarak yeterlidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
33. Tasarım derslerinin gerçekleştiği derslikler, çizim salonu ve stüdyolar büyüklük olarak yeterlidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
34. Tasarım derslerinin gerçekleştiği derslikler, çizim salonu ve stüdyolarda
tasarım dersleri için uygun altyapı bulunmaktadır (uygun çizim masaları, çizim tahtası, projeksiyon vb.) *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
35. Her sınıf için ayrı stüdyolar olmalıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
36. Tasarım dersleri birden fazla öğretim üyesi tarafından verilmelidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
37. Bilgisayar Destekli Tasarım birimi bulunmalıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
38. Tasarım dersleri kapsamında elde edilen iyi örneklerin (proje/maket vb.)
saklanabileceği ya da sergilenebileceği mekanlar bulunmalıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
39. Yapı malzemelerine ilişkin örneklerin saklanabileceği ve görülebileceği bir mekan bulunmalıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TASARIM EĞİTİMİNİ DEĞERLENDİRME
40. Tasarım derslerinde öğrenci sayısı 40 ya da daha az olmalıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
41. Tasarım derslerinin sayısı yeterlidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
42. Tasarım derslerinin ders saatleri yeterlidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
43. Tasarım dersleri birbirleriyle ilişkilidir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
44. Tasarım dersleri birbirini tamamlamaktadır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
45. Tasarım kuramları ve felsefesi öğretilmektedir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
46. Tasarım derslerinde edinilen bilgiler çalışma yaşamında ihtiyaç duyulan bilgiyi karşılamaktadır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
47. Tasarım kuramları ve felsefesi öğretilmektedir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
48. Tasarım derslerinde edinilen bilgiler çalışma yaşamında ihtiyaç duyulan bilgiyi karşılamaktadır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
49. Peyzaj konstrüksiyonu, peyzaj mühendisliği gibi teknik dersler tasarımı desteklemektedir. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50. Tasarım alanında çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olarak mezun oldum. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
51. Mezunlar peyzaj tasarımı alanında başarılıdır. *





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lisans eğitiminiz boyunca tasarım eğitiminde gördüğünüz sorun ve eksiklikler nelerdir?
Lisans eğitiminde almadığınız ancak önerebileceğiniz tasarım dersi varsa yazınız.
Çalışma hayatında edindiğiniz deneyimler doğrultusunda tasarım eğitimi ve iş
hayatında kullanılabilirliği ile ilgili değerlendirmelerinizi yazınız
Mezun olduktan sonra tasarım konusunda hiç bilgi sahibi olmadığınız veya
yetersiz olduğunuzu düşündüğünüz konular oldu mu? Varsa yazınız.
Güvenlik Sorusu2 + 1 =
 

.......

Sayfa Özeti: Tasarım grubu Mezun Anketi

Anahtar Kelimeler: