Akdeniz Üniversitesi

Animasyonu görebilmeniz için flash player kurulu olmalıdır.


Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı eğitim-öğretimi 1968 yılında Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde Peyzaj Mimarlığı adı altında bir bölümün kurulması ile başlamıştır. Geçen 45 yıl içinde Peyzaj Mimarlığı akademik disiplini ülkemizde önemli gelişme kaydetmiş, bölüm sayısı 43’e, mezun sayısı ise yaklaşık 10.000’e ulaşmıştır. Bölüm sayılarındaki hızlı artış akademik faaliyetlerin eşgüdümünü zorunlu hale getirmiş, bu gereksinimden hareketle kısa adı PEMAT olan Peyzaj Mimarlığı Akademik Topluluğu ve kısa adı PEMKON olan Peyzaj Mimarlığı Bölüm Başkanları Konseyi gibi akademik platformlar oluşturulmuştur. Peyzaj mimarlığı alanında eğitim-öğretimin yanı sıra araştırma konuları ve diğer akademik konular bu platformlarda tartışmaya açılmaktadır. Ancak, ülkemizde 45 yılını dolduran Peyzaj Mimarlığı akademik disiplininde eğitim-öğretim ve araştırma ile ilgili konuların tüm paydaşlarla birlikte kapsamlı olarak ele alınmasına gereksinim duyulmaktadır. Nitekim ülkemizin de taraf olduğu Bologna Süreci tüm akademik disiplinlerin eğitim-öğretim uygulamalarını -paydaşların da katılımıyla- gözden geçirmelerini ve yeniden yapılandırmalarını öngörmektedir. İşte bu gereksinim ve gelişmelerden hareketle ve ayrıca Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı Eğitim-Öğretiminin başlamasının 45. yılı münasebetiyle 1. Peyzaj Mimarlığı Eğitim-Öğretim Çalıştayı düzenlenmektedir.

Türkiye Peyzaj Mimarlığı Bölüm Başkanları Konseyi (PEMKON) ve TMMOB Peyzaj Mimarları Odası işbirliğiyle ve Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümünün ev sahipliğinde 10-12 Nisan 2014 tarihlerinde Antalya'da gerçekleştirilecek Çalıştayın 5 ana konusu şunlardır:

  1. Lisans eğitim-öğretimi
  2. Lisansüstü eğitim-öğretim
  3. Yaşam boyu öğrenim
  4. Staj (yarıyıl ve yaz)
  5. Akreditasyon

Çalıştayın bu beş ana konusunda ve eğitim-öğretim ve araştırma ile ilgili olabilecek diğer konularda çalıştay öncesi atölye çalışmaları gerçekleştirilecek ve atölye sonuçları çalıştayda tartışmaya açılacaktır. Ayrıca lisans ve lisansüstü öğrenci forumları gerçekleştirilecek ve bu forumlar sayesinde öğrencilerin eğitim-öğretime yönelik görüş ve önerileri alınacaktır. Çalıştay kapsamında yapılacak bir diğer etkinlik ise mezun anketleridir. Kamuda ve özel sektörde çeşitli pozisyonlarda görev yapan mezunlarla anketler yapılmak suretiyle mezunların eğitim-öğretime yönelik görüş ve önerilerinin alınması da hedeflenmektedir.

Peyzaj Mimarlığı eğitim-öğretimi konusunda uluslar arası yaklaşımları belirlemek amacıyla, bu alandaki önemli mesleki ve akademik kuruluşlar olan IFLA - Europe (Uluslararası Peyzaj Mimarları Federasyonu Avrupa Branşı), ECLAS (Avrupa Peyzaj Mimarlığı Okulları Birliği) ve ASLA (Amerikan Peyzaj Mimarları Birliği) gibi kuruluşlardan konuşmacılar da davet edilecektir.

Yapılacak bu çalıştayla, Peyzaj Mimarlığı eğitim-öğretimi ve araştırmaları konusunda ülkemizdeki mevcut durumun tüm yönleri ile ortaya konulması, Avrupa Birliği Bologna Süreci ve eğitim-öğretim alanındaki en son uluslararası gelişmeler doğrultusunda geleceğe yönelik vizyonun ortaya konulması amaçlanmaktadır.